Wygląd wizualny produkty siłą napędową marketingu

Jedną z ważniejszych cech produktu jest to w jaki sposób będzie prezentował się na sklepowej półce. Mamy tak naprawdę wiele możliwości na to, aby zachęcić potencjalnych klientów do tego, aby wybrały właśnie nasz spośród wielu innych propozycji. To zaskakujące jak często ludzie zwracają uwagę przede wszystkim na to jak produkt wygląda a nie jakie ma funkcję, cenę lub w jakiej jej jakości. Dotyczy to przede wszystkim nieco tańszych wyrobów, które nie uszczuplą zasobności naszego portfela. Przy kosztowniejszych zakupach np. elektronice jesteśmy bardziej rozsądni i dokonujemy pewniej analizy opłacalności. Jeżeli coś kosztuje jednak do kilkudziesięciu złotych to mogą zadecydować aspekty czysto wizualne. Częściej coś takiego zauważalne jest wśród kobiet, ale mężczyźni wcale nie pozostają w tyle. Nic dziwnego, że również takie kierunki studiów jak wzornictwo przemysłowe zaczynają być coraz częściej wybierane. Powiększa się zapotrzebowanie na specjalistów od wizerunku produktu.

Opakowanie produktu

Ważne jest nie tylko to jak wygląda już konkretny produkt, ale również to jak prezentuje się na półce. Istotne jest więc opakowanie, które powinno przyciągać nas do wyrobu i sprawiać, że będzie wydawał się lepszym wyborem niż ten pochodzący od konkurencji. Sam rodzaj materiału ma już znaczenie – ludzie więcej uwagi poświęcą produktom, które znajdują się w puszkach czy drewnianych szkatułkach niż w foliowych opakowaniach czy zwykłych pudłach. Nie zawsze jednak można zdecydować się na tak fantazyjne opakowanie. Cena produkcji jest znacznie wyższa, co może niebotycznie podnieść cenę samego produktu. Przy tak dużej różnicy w stosunku do konkurencji może okazać się, że ludzie stracą zainteresowanie produktem. Dlatego bardzo często mamy do czynienia z opakowaniami tekturowymi, które jednak są odpowiednio zaprojektowane i wykończone. Jeżeli zależy nam na takim, które będzie posiadało grafikę z każdej strony to mówimy o czymś takim jak opakowania kaszerowane.

Pudło (sxc.hu)
Pudło (sxc.hu)

Możliwości marketingowe

Są one najczęściej wykorzystywane, bo są stosunkowo tanie, lekkie i mogą zachęcić do wybrania danego przedmiotu. ważną kwestią będzie zaprojektowanie szaty graficznej dla produktu. W tej kwestii musimy dostosować się również do obowiązujących przepisów prawa. W przypadku np., żywności musimy zamieścić informację o składzie produktu czy też tabelę wartości odżywczych. O takich rzeczach należy pamiętać i nie można o nich zapomnieć. Jeżeli taka sytuacja miałaby miejsce to możliwe byłoby nawet wycofanie całej partii produktów z półek sklepowych i gigantyczne straty dla zakładu produkcyjnego. Chcąc zachęcić klientów musimy dostosować oprawę do głównego odbiorcy. Ludzie starsi zwracają uwagę na zupełnie inne rzeczy niż dzieci. Musimy odpowiedzieć sobie na pytanie kto będzie przede wszystkim nabywcą i tak zaprojektować opakowanie, aby jak najlepiej oddziaływało na wyobraźnię. Produkty przeznaczone dla kobiet często są kolorowe i jaskrawe, mężczyźni z kolei preferują ciemniejsze odcienie, mniej rzucające się w oczy.

One thought on “Wygląd wizualny produkty siłą napędową marketingu

  1. W sumie całkiem trafny artykuł. Udając się do sklepu też zwracam bardzo dużą uwagę na to jak produkty są zapakowane i bardzo często wybieram właśnie te w szklanych opakowaniach, a nie zwykłych foliowych ;d

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *