Promocja za pomocą ulotek nie musi być skazana na niepowodzenie

Gdy słyszymy słowo ulotki, zazwyczaj na naszych twarzach pojawia się drwiący uśmiech. Widok kilkudziesięciu młodych ludzi goniących przechodniów z ulotkami w dłoni, bądź wyrzucającymi je do kosza na śmieci nikogo nie dziwi, dlatego też z zasady nie wierzymy w ich skuteczność. Nic bardziej mylnego. Trafiony projekt i odpowiedni kolportaż zapewnią nam oczekiwane zyski. Jak jednak to zrobić?

Zanim podejmiemy decyzję o produkowaniu ulotek i zlecimy ich druk firmie, powinniśmy starannie przemyśleć sobie parę kwestii. Po pierwsze, musimy się zastanowić, do kogo kierujemy ofertę naszej firmy. W zależności czy w targecie mieszczą się uczniowie, studenci, osoby w średnim wieku czy emeryci, projekt ulotki powinien być inny. Dopasowanie do odbiorcy jedną z recept na udany marketing, bowiem każda z tych grup wiekowych ma inne potrzeby i ceni odmienne wartości. Młodzi oczekują dynamiki i innowacyjności, starszym zależy na jakości, a osoby starsze przede wszystkim mają słabszy wzrok. Ważny jest każdy element składowy plakatu, od kolorystyki poprzez rozmiar czcionki i rozmieszczenie tekstu. W przypadku ulotek skierowanych do młodych, pogrubiamy zalety oferty a mniejszą czcionka informujemy o cenie, w ogłoszeniach do starszych wytłuszczamy atrakcyjną cenę i dobrą jakość usługi, natomiast w przypadku emerytów ważne jest natomiast minimum niezbędnych informacji, aby nie wywołać szumu komunikacyjnego. Firmy oferujące drukowanie ulotek z pewnością uwzględnią nasze sugestie i doradzą w przypadku wątpliwości. Od nas jednak w większości zależy jak skonstruowana będzie oferta.

stock-photo-44050118-back-yard

W sposobie kolportażu ulotek także niezwykle ważne jest określenie profilu odbiorcy i zlokalizowanie miejsc, w których najczęściej bywa. Agencja reklamowa będzie dystrybuować swoje ulotki w najróżniejszych firmach produkcyjnych i drukarniach, te oferujące kursy pomaturalne zostaną rozdane w liceum, a kredyty konsumpcyjne w supermarketach. Oferty dla seniorów znajdą odbiorców w parkach, w pobliżu aptek czy w przychodniach. Aby ograniczyć koszt roznoszenia ulotek, właściciele firm sami zajmują się ich dystrybucją w zaprzyjaźnionych firmach. Aby oszacować jak silny jest wpływ ulotek na odbiorcę, często nowi klienci pytani są o to skąd o firmie się dowiedzieli. Pozwala to także wychwycić pewne niedociągnięcia i poprawić jakość reklamy.

One thought on “Promocja za pomocą ulotek nie musi być skazana na niepowodzenie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *