Hotelowe rewolucje

Niegdyś hotele, zwłaszcza te średniej klasy, były miejscami w których atmosfera i wystrój pozostawiały wiele do życzenia. Wystrój rodem z PRL-u, biała krochmalona pościel ze stemplem z nazwą hotelu i numerem pokoju, wyliniałe kapy i śmierdzące papierosami zasłony raczej nie przyciągały, ale wręcz odstraszały klientów. Do tego nieszczelne drewniane okna i mikroskopijna łazienka z ceratowym parawanem. Pewnie dlatego o wiele częściej decydowaliśmy się na pensjonaty i kwatery prywatne. Było w nich co prawda tylko odrobinę lepiej, ale za to cena zdecydowanie bardziej atrakcyjna. Bo skoro nie widać różnicy, to po co przepłacać?

c

Na szczęście czasy te odeszły bezpowrotnie w niepamięć, choć z pewnością gdzieś na końcu Polski znajdzie się mały zapyziały hotelik, do którego nie dotarły hotelowe rewolucje. Trudno jednoznacznie określić moment przemiany, ale jedno jest pewne – dzisiejsze hotele to kwintesencja gatunku (nawet te średniej klasy). Zmieniło się wszystko, począwszy od wystroju hotelowych korytarzy, przez room service aż po aranżację pokojów. Jest to oczywiście zmiana na lepsze o czym świadczyć może notoryczny brak miejsc w hotelach w większych miastach.

Chcemy czuć się w hotelu tak, jak w domu

Podróżujemy coraz częściej i coraz dalej, zarówno podczas urlopu jak i służbowo. Niektóre zawody wymagają notorycznych służbowych podróży, co niesie konieczność ciągłego życia na walizkach. Klientom zależy więc, aby w hotelu czuć się jak w domu, a nawet i lepiej. Dlatego też ogromną wagę przywiązujemy do tego, gdzie i jak śpimy oraz co znajduje się na wyposażeniu pokoju. Doskonale orientujemy się w zagadnieniu, ponieważ podróżując po Europie znamy już zachodnie standardy i wiem, czego powinniśmy oczekiwać od hotelu. A oczekujemy przede wszystkim pomieszczenia schludnego i czystego, bez domieszek tytoniowego dymu. Chcemy, aby łazienka była komfortowa i elegancka, oraz by w pokoju znajdowała się lodówka. Meble hotelowe producent to nie stare wysłużone trzeszczące łóżko, a piękny zestaw mebli hotelowych w postaci łóżka materacowego, sekretarzyka, toaletki i pojemnej szafy. Wszystko idealnie ze sobą skomponowane i dopasowane, bez elementów przypadkowych i podniszczonych. Hotelowe wnętrza są wizytówką zarówno samego hotelu jak i architekta wnętrz, który je aranżował. Często zdarza się, że w pokoju znajduje się informacja o biurze projektowym lub dystrybutorze mebli. Jest to darmowa reklama dla producenta i jednocześnie informacja dla gościa, że oferowano mu kompleksowo wyposażony pokój z meblami najwyższej jakości.

b

W nowoczesnym hotelu zamiast popielniczek na każdym rogu znajdują się świeże kwiaty, a w pokojach pachnie świeżością i olejkami eterycznymi. Room service pracuje na pełnych obrotach dbając o czystość i ład w pomieszczeniach, a z hotelowych restauracji zamiast zapachu pustych stołów roztacza się domowy aromat pieczonych mięs i świeżego pieczywa. Hotelowe rewolucje można więc uznać za udane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *