Kolor ma znaczenie, czyli z wizytą w drukarni

Badania pokazują, że my ludzie dwudziestego pierwszego wieku jesteśmy wzrokowcami. W dobie różnych form przekazu, to właśnie wzrok odgrywa znaczącą rolę w odbieraniu bodźców ze świata. Jemy wzrokiem i co najważniejsze – sugerując się wyglądem kupujemy i podejmujemy decyzję. Dlatego też tak wiele miejsca w branży reklamowej poświęca się roli strony wizualnej produktu i jego opakowania a także gadżetu reklamowego, takiego jak chociażby ulotki i broszury.

b

O tym, że barwa i kolor mają istotny wpływa na nasze samopoczucie a niekiedy i zdrowie wciąż wiemy zbyt mało. Jest to dobre zjawisko dla branży reklamowej i drukarskiej, które mogą w ten sposób wywierać na nas nieświadomy wpływ i mobilizując nas w ten sposób do zakupu określonego produktu lub usług. Dlatego też Białystok drukarnia zatrudnia w swoich szeregów tak zwanych specjalistów do spraw identyfikacji wizualnych. Czym zajmują się specjaliści od kolorów?

Kolor gwarantem sukcesu sprzedaży

Produkt musi się sprzedać. To prawo rynku. Na efekty sprzedaży wpływ ma oczywiście jakość produktu, jednak niekiedy jest to czynnik niewystarczający dla osiągnięcia satysfakcjonujących producenta wyników. Wtedy do gry wkracza kolor, który ma za zadanie budować przyjemne skojarzenia i wprowadzić klienta w dobry nastrój po spojrzeniu na opakowanie. A dobry nastrój to większe prawdopodobieństwo zakupy. W zależności od branży za dobry nastrój odpowiadają inne kolory. I tak na przykład kolor czerwony jest kolorem witalności i aktywności a do tego jest to barwa bardzo wyraźna, która eksponuje przenoszone treści na pierwszy plan a także przenosi uczucia erotyczne. Czerwień nadaje się więc produkty okazyjne, promocyjne albo na przykład artykuły energetyczne, takie jak chociażby napoje. Zupełnie inaczej sytuacja przedstawia się z kolorem białym będącym synonimem neutralności a także elegancji i szyku. Dlatego też bieli używa się w promocji produktów ekskluzywnych, których wysoka jakość jest głównym atutem. Kolor niebieski to zdecydowanie symbolika świeżości, spokoju i zdrowia. Odświeża, koi i jest oznaką mądrości. Dlatego też znaleźć go możemy często w produktach związanych z wodą, środkach czystości a także związanych z przemysłem lotniczym.

c

Właściwa kolorystyka opakowania niesie nie tylko poniekąd informacje o produkcie, ale także buduje więź emocjonalną z odbiorcą i sprawia, że staje się on skłonny do zakupu. Istotne znaczenie ma nie tylko opakowania jak i logo produktu, dlatego też warto zaufać w tej dziedzinie specjalistom od wizualizacji produktu. Na szczęście każda renomowana i nowoczesna drukarnia ma w swoim sztabie specjalistów tego typu, którzy odpowiednio zaprojektują materiał i dobiorą właściwą strategię koloru do naszego produktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *