Zdrowe nawyki żywieniowe a problem nadwagi

Z problemem nadwagi zmaga się bardzo wiele osób. Może to być spowodowane przez wiele czynników, ale najczęściej problem leży po stronie złych nawyków żywieniowych. Codziennie spożywamy ogromne ilości jedzenia, które na ogół jest niezdrowe. Nie zwracamy na to uwagi, ponieważ przybieranie na wadze nie trwa tydzień lub dwa. Zaskoczyć możemy się dopiero po około trzech miesiącach, gdy efekty naszego jadłospisu widać przed lustrem. Przez ten czas oczywiście przyzwyczailiśmy się do niezdrowego jedzenia i na pewno nie będzie łatwo pozbyć się tych nawyków. Waga niesie ze sobą niezbyt estetyczny wygląd, problemy z kondycją i ogólne zmęczenie, które dokucza całymi dniami. W każdym razie trzeba z tym walczyć, a trzeba uderzyć od strony kuchni.

Niezdrowa żywność

Podstawą przy walce z nadwagą jest całkowita lub częściowa eliminacja jedzenia, które jest po prostu niezdrowe. Nie będzie to proste więc z początku lepiej robić małe kroki. To oznacza, że będziemy rezygnować w wybrane dni z jedzenia niezdrowych rzeczy. Oczywiście nie można dwa dni z rzędu jeść zdrowo, a trzeciego urządzić „fast-food day”, ponieważ to będzie miało bardzo negatywny wpływ na całą naszą dietę. Jeżeli nie jesteśmy w stanie sami sobie z tym poradzić to warto udać się do dietetyka, który ułoży nam plan. Dobrą motywacją jest cena wizyty u takiego dietetyka. Przez to na pewno będziemy chcieli się stosować do planu, ponieważ szkoda nam będzie wydać kolejne 200zł na kolejną wizytę.

zdrowy obiad (pixabay.com)

Wprowadzanie zdrowych nawyków

Drugi krok do zdrowej diety jest prawdopodobnie najtrudniejszy. Samo wyrzucenie niezdrowej żywności jest tak naprawdę jeszcze niczym przy wprowadzaniu zdrowej żywności do codziennego jadłospisu. Przyzwyczajenie się do gotowanych warzyw może być dla niektórych niebywałym szokiem. Jednak warzywa i owoce to podstawa, a przez to powinny być uwzględniane w codziennej diecie. Do tego powinniśmy pamiętać o zamianie niezdrowego oleju na olej kokosowy, który ma tak dużo korzystnych właściwości, że nie opłaca się ich wszystkich wymieniać. Co ciekawe na takim oleju można przykładowo piec mięso, a przez to nie będzie takie niezdrowe. Warto zwrócić uwagę także na takie produkty jak ryż i makaron, które są cennym źródłem zdrowych węglowodanów. Niektórzy zakładają, że te produkty powinno spożywać się codziennie, co jest poniekąd prawdą. Jednak jedzenie codziennie ryżu może się znudzić i ciężko będzie go zastąpić czymś równie pożywnym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *