jak otworzyć własną siłownię

Jak założyć siłownię/klub fitness?

Rozwijający się trend prowadzenia zdrowego trybu życia i dbania o smukłą sylwetkę może być idealnym podłożem na otwarcie biznesu. Dla powodzenia takiej inwestycji niezbędne jest znalezienie swojej niszy i stworzenie miejsca wyróżniającego się na tle konkurencji. Radzimy, jak otworzyć własną siłownię lub klub fitness.

Elementy i formalności niezbędne do otwarcia klubu fitness/siłowni

  • Działalność gospodarcza musi być zarejestrowana w zależności od formy w CEIDG (jednoosobowa działalność gospodarcza lub spółka cywilna) lub w KRS (spółka jawna, spółka akcyjna, spółka komandytowo-akcyjna, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością). Jedyną niedozwoloną formą prowadzenia klubu fitness jest spółka partnerska.
  • Bez względu na wybraną formę prowadzonej działalności przedsiębiorca musi zgłosić się do ubezpieczeń w ZUS. Najpóźniej w terminie 7 dni po założeniu działalności musi wypełnić ZUS ZUA lub ZUS ZZA.
  • Przedsiębiorca ma możliwość wyboru między opodatkowaniem na zasadach ogólnych, a metodą liniową. Nie może jednak skorzystać z opodatkowania dochodów z klubu fitness w formie ryczałtu, przychodów ewidencjonowanych lub w trybie karty podatkowej.
  • Klub fitness lub siłownia może być opodatkowana podatkiem VAT bądź nie. W pierwszym przypadku prowadzenie klubu jest opodatkowane stawką w wysokości 23%, łącznie ze sprzedażą karnetów. Z kolei zwolnienie z podatku VAT jest możliwe przy nieprzekroczeniu kwoty 200 tys. złotych wysokości obrotu.
  • Przedsiębiorca może używać swojego konta prywatnego. Konto firmowe jest wymagane jedynie w sytuacji, kiedy stroną transakcji jest inny przedsiębiorca lub gdy jednorazowa wartość transakcji wynosi powyżej 15 tys. złotych.
  • Lokal przeznaczony na prowadzenie klubu fitness lub siłownię musi spełniać warunki określone dla bezpieczeństwa pożarowego, powodziowego i pracy. Ponadto ma spełniać wymogi sanitarno-budowlane i socjalno-bytowe.

O czym należy pamiętać przy zakładaniu siłowni/klubu fitness?

Przy zakładaniu klubu fitness czy siłowni nie można zapomnieć o wyborze odpowiedniej muzyki: relaksacyjnej, rytmicznej lub tanecznej. Warto przy tym pamiętać, że publiczne odtwarzanie utworów wiąże się z uiszczaniem opłat abonamentowych. Dla wykupienia licencji przedsiębiorca powinien zgłosić się do odpowiedniej organizacji zbiorowego zarządzania.

Jak zacząć i dotrzeć do potencjalnych klientów?

Otwierając nowy klub fitness trzeba skupić się na jego reklamie, dostosowanej do grupy docelowej. Może to być roznoszenie ulotek, rozdawanie wizytówek, rozlepianie plakatów lub umieszczanie reklam w mediach.  Nie obędzie się bez odpowiednio wypozycjonowanej strony internetowej i aktywnie prowadzonych profili w mediach społecznościowych. Nowych klientów można zachęcić darmowymi kursami, zniżkami na karnety lub dodatkowymi atrakcjami.

W świetle powyższych wskazań odpowiedź na pytanie, jak założyć klub fitness lub siłownię, staje się zdecydowanie prostsza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *